Objavljeni standardni formati display oglasa za mobilne uređaje

Na sajtu IAB Serbia zvanično su objavljeni standardni formati display oglasa koji su vidljivi na mobilnim uređajima (smartphone i tablet). Ovi standardi su usvojeni na nivou celog tržišta sa ciljem da se pojednostavi procedura organizacije oglasnog prostora i pozicija na mobilnim sajtovima i aplikacijama, kao i planiranje i zakup medijskog prostora vidljivog sa mobilnih uređaja od strane agencija i klijenata.

Mobile_Standards_658x1360Proces planiranja digitalnih display kampanja i media buyinga često se susretao sa preprekama u vidu specifičnih i atipičnih formata banera, koji bi neki put zahtevali previse komplikovane procedure izrade i postavljanja ovih oglasa. Online publisheri su imali potrebu za standardizacijom  oglasnog prostora na svojim mobilnim medijima, kako bi što bolje odgovorili na vrtoglavi rast posećenosti koji se neprekidno beleži sa mobilnih uređeja.

Agencije i oglašivači su takođe imali potrebu za sistematizacijom mobilnog display oglašavanja na nivou celog tržišta, kako bi povećali efikasnost oglašavanja, a time i ukupne efekte i ROI mobilnih display kampanja.

mobiletable-1024x644

U okviru članstva IAB Serbia, u decembru 2015. formirana je ad hoc radna grupa za definisanje standardnih display formata za mobilne uređaje, kako bi se za potrebe tržišta Srbije definisali preporučeni mobilni formati banera. U obzir su uzeti najzastupljeniji formati koji su već prisutni na domaćem tržištu, kao i formati propisani od strane IAB US i IAB Europe, posebno kada su u pitanju specifikacije u vezi sa tehničkom izradom banera. Standardni formati predloženi od strane radne grupe IAB Serbia služe kao preporuka svim subjektima koji učestvuju u lancu mobilnog display oglašavanja, kao samoregulaciona industrijska norma koja bi trebalo da doprinese unapređenju i rastu ovog segmenta tržišta.

Responsive sajtovi, koji su sve prisutniji na medijskom tržištu Srbije, predviđeni su kako za desktop, tako i za mobilne uređaje, ali se u kontekstu medijskog planiranja, zakupa i standardizacije oglasnih pozicija, prvenstveno smatraju desktop medijem te se na njih i dalje odnose standardni formati za desktop display oglašavanje.

 

PODELI SA PRIJATELJIMA