Evropsko tržište onlajn oglašavanja dostiglo je vrednost od 30,7 milijardi evra posle pet uzastopnih godina dvocifrenog rasta

Na Interact kongresu u Berlinu objavljeni su preliminarni rezultati  godišnjeg istraživanja o potrošnji na digitalno oglašavanje u Evropi za 2014– AdEx Benchmark 2014. Prema ovogodišnjem istraživanju, ukupna vrednost tržišta digitalnog oglašavanja u Evropi iznosi 30,7 milijardi evra, beležeći i dalje dvocifren rast od 11,6% u odnosu na proteklu godinu.

rast

Sva tržišta koja su učestvovala u istraživanju imaju  pozitivan rast, dok čak dvadeset tržišta Evrope beleže dvocifren rast.

double dig
IAB Europe AdEx Benchmark istraživanje deli tržište onlajn oglašavanja u 3 segmenta: displej, oglašavanje na internet pretraživaču i plaćeni oglasi i listinzi.

Displej oglašavanje je nadmašilo ostale kategorije rastom od 15,2%, a tempo rasta je znatno ubrzan u odnosu na 2013. godinu. Ukupna vrednost tržišta displej oglašavanja u 2014. godini bila je 10,9 milijardi evra.

display
Oglašavanje na internet pretraživačima ostvarilo je rast od 10,8% i tržištnu vrednost od 14,7 milijardi evra. Ovaj vid oglašavanja i dalje ima dominantnu ulogu u smislu prihoda, iako beleži usporeniju stopu rasta u protekle tri godine.

U 2014. godini tržište plaćenih oglasa i listinga je poraslo za 5,8%, čime je dostiglo tržišnu vrednost od 4,9 milijardi evra. Ovaj segment oglašavanja je imao korist od poboljšanja stanja u ekonomiji, ali je sve više u trci za budžete sa oglašavanjem na pretraživačima i display oglašavanju zasnovanom na podacima o korisniku.

Mobilno oglašavanje sada čini 17,7% displej oglašavanja, sa stopom rasta od 72,5% u odnosu na 2013. godinu.

mobile

Onlajn video oglašavanje je u protekloj godini zabeležilo snažan rast, čime sada zauzima 15,1% tržišta displej oglašavanja.

video

3 vodeća tržista prema rastu onlajn oglašavanja:

  1. Slovenija – 43,1%
  2. Irska – 33,3%.
  3. Belorusija – 32,8%

10 vodećih tržišta po prihodima od onlajn oglašavanja:

  1. UK – 8,9 milijardi evra
  2. Nemačka – 5,4 milijardi evra
  3. Francuska – 3,7 milijardi evra
  4. Italija– 1,9 milijardi evra
  5. Rusija – 1,8 milijardi evra
  6. Holandija – 1,5 milijardi evra
  7. Švedska – 1,0 milijardi evra
  8. Španija – 0,9 milijardi evra
  9. Danska – 0,7 milijardi evra
  10. Norveška – 0,7 milijardi evra.

Adex 2014 za naše tržište u produkciji IAB Serbia može se preuzeti ovde.

PODELI SA PRIJATELJIMA