Zajedno možemo više u 2015.

Na prelazu iz jedne godine u drugu, obično se svode računi i prave veliki planovi za predstojeći period. Godina koja je iza nas, bila je puna izazova za celu zemlju, a naročito za domaću privredu. Iako smo na ovim prostorima, reklo bi se, navikli na izazove i poteškoće, 2014. godina nas je suočila sa okolnostima čije su razmere i za nas same bile iznenađujuće. Kako smo deo celokupnog sistema, ni digitalno tržište ne može ostati netaknuto ukupnom atmosferom, te bi bilo sasvim realno očekivati da ovogodišnji rezultati pokažu smanjen rast u odnosu na prethodne godine.

Na osnovu upitnika koji su popunili predstavnici našeg članstva, zaključili smo da je od najvećeg značaja za razvoj domaćeg digitalnog tržišta i dalje edukacija svih subjekata koji su aktivni u ovoj industriji. Iz tog razloga, i u 2015. godini nastavljamo da razvijamo projekat IAB Academy, proširivanjem spektra tema koje ćemo pokriti edukativnim kursevima, radionicama, materijalima i besplatnim seminarima za edukaciju šire javnosti. Pored toga, nastavićemo da delimo sa vama primere dobrih praksi sa domaćeg i stranih tržišta kroz naša redovna networking druženja – IAB Network Cafe.

Do kraja ove godine, 18 domaćih medija je potpisalo Kodeks dobre prakse u onlajn izdavaštvu Srbije, čime smo otvorili vrata samo-regulaciji i uvođenju reda u ovaj segment tržišta. Za inicijativu i izradu ovog Kodeksa zaslužan je Savet onlajn izdavača Srbije (SOIS), koji već godinu i po dana aktivno deluje u oviru IAB Serbia štiteći interese domaćih onlajn medija.

Pored redovnog Adex izveštaja o potrošnji na digitalno oglašavanje koji tradicionalno objavljujemo pred Digital Day, već početkom sledeće godine, očekuju nas rezultati istraživanja digital SCOPE2014, koje zajednički sprovodi 15-tak zemalja centralno-istočne Evrope. Ova onlajn studija se fokusira na najznačajnija pitanja koja se tiču afiniteta i navika internet korisnika, a naši članovi će imati pristup i celokupnom regionalnom izveštaju u produkciji IAB Poland.

Predstojeća konferencija o digitalnom oglašavanju Digital Day 2015 baviće se temom „Digital ROI“ i biće realizovana kao velika medijska i PR kampanja za promociju industrije digitalnog oglašavanja u Srbiji, što je ujedno i najvažnija misija IAB-a kako u Srbiji, tako i globalno.

Ako je IAB Serbia lice naše digitalne industrije, svi predstavnici članstva su telo, odnosno ambasadori digital-a u Srbiji i van nje. U novoj godini, bez obzira na okolnosti i izazove koji nam predstoje, zajedno možemo neuporedivo više.

sa vama

 

PODELI SA PRIJATELJIMA