Gfk grupacija sprovodi veliko istraživanje o putu do kupovine na smartfon i tablet uređajima

Proces kupovine je zapravo veoma složena studija koja uključuje nekoliko anketa i prikupljanje podataka putem posebne aplikacije.

gfk1
Svi podaci su prikupljeni onlajn, preko GfK onlajn panela, na sledeći način:

– Prvo je obavljeno selekciono istraživanje – u kojem su ispitane namere za kupovinu smartphona-a/tablet-a u narednih 6 nedelja.

– Od onih koji su rekli da nameravaju da kupe navedeni uređaj, traženo je da preuzmu i instaliraju aplikaciju koja će nadgledati njihovo ponašanje na internetu u toku narednih 6 nedelja- sve web stranice kojima je pristupljeno sa tog računara.

gfk2

– Tokom narednih 6 nedelja ispitanici su popunjavali:

  •  Dnevnik, u kojem su pitani o tomo šta su radili oflajn u vezi sa traženjem tablet-a/smartphon-a. Ovaj deo je opcion ali, naravno, veoma koristan za dobijanje pune slike o procesu kupovine – onlajn i oflajn.
  • Istraživanje web stranica – na početku studije odabrano je 10 web sajtova (na osnovu njihove popularnosti). Kada bi ispitanici pristupili tom sajtu (samo jednom) iskočio bi prozorčić na kojem se traži da popune anketu o tome šta su hteli da rade na tom sajtu. Potom, nakon pregledanja sajta, neposredno pre napuštanja, upitani su da ponovo popune anketu o tome šta su zapravo radili na sajtu. Zatim su analizirani podaci na sajtu kako bi se odredilo kako se uklapaju u celokupan proces kupovine.

– Na kraju bi ispitanici popunili finalnu anketu u kojoj bi naveli da li su kupili određeni uređaj, gde, zašto su odabrali to mesto, itd.

Podaci su analizirani integrativno iz svih izvora tako da je na kraju dobijena slika celokupnog procesa kupovine.

Podaci koje su dobijeni u studiji omogućili su segmentaciju onih ljudi koji su u potrazi za kupovinom smartphone-a ili tablet-a, što je bilo posebno interesantno klijenta.

Preliminarne rezultate istraživaja možete pogledati ovde.

Izvor: Gfk

PODELI SA PRIJATELJIMA