Internet oglašavanje: Rast u Srbiji u 2011. čak 46%
Sa Interact konferencije u Barseloni stižu nam zanimljivi podaci: svaki peti evro koji se potroši na oglašavanje u Evropi odlazi na internet oglašavanje. Ovo je rezultat godišnjeg istraživanja AdEx Benchmark koje je sproveo IAB Europe*.
Evropsko online tržište oglašavanja dostiglo je vrednost od 20,9 milijardi evra, odnosno zabeležilo je rast od 14,5% u 2011. u odnosu na 2010. Zanimljivo je, recimo, da je ukupno tržište oglašavanja, kada se izuzme online, zabeležilo rast od samo 0,8% u istom periodu.
Najveći rast zabeležen je u Rusiji (55,5%) i Srbiji (46%), a najmanji u Norveškoj (5,5%) i Rumuniji (4,6%). Rusija je sada šesto najveće tržište za online oglašavanje, uz Veliku Britaniju, Nemačku, Francusku, Italiju i Holandiju. Tih šest zemalja zauzimaju skoro 67,9% evropskog tržišta oglašavanja.
Kada je reč o vrstama online oglašavanja: najveći rast zabeležio je search (17,9%), a značajno je porastao i display potpomognut novim formatima uključujući video i mobilno oglašavanje.
Ostale zanimljivosti:
– Video je dostigao 8,2% display oglašavanja
– Mobilno oglašavanje zauzima 1-3% display oglašavanja, ali raste u proseku 45,6%.
* U pitanju su preliminarni rezultati istrazivanja AdEx 2011 koje je
objavio IAB Europe na ovogodisnjem Interact kongresu. Konacni podaci o potrosnji na online oglasavanje u 2011. godini bice objavljeni uskoro na sajtu IAB Serbia.