Koliko znamo o nejtiv advertajzingu?

Jedna od najaktuelnijih tema na tržištu onlajn oglašavanja u poslednje vreme svakako je nejtiv advertajzing.  Nejtiv advertajzing predstavlja vrstu oglašavanja koja omogućava plasiranje sadržaja na osnovu zabeleženog interesovanja i iskustva korisnika. Plasirani oglasi postaju deo sadržaja, samim tim ne ometaju korisnika porukama koje nisu relevantne u kontekstu sadržaja konzumiranog sadržaja.

examples-of-native-advertising

Nejtiv advertajzing korististi fotografije, video, muziku, tekstove i druge medije kao formate za oglašavanje. Tvit na Tviteru, fotografija na Pinterestu ili sugerisani post na Fejsbuku predstavljaju vrstu nejtiv advertajzinga.

Ovaj savremeni kanal digitalnog oglašavanja može da se podeli u 2 kategorije:

Nejtiv advertajzing zatvorenog tipa – predstavlja kreiranje sadržaja ili čak profila u okviru postojećih platformi kao sto su Fejsbuk, Tviter, Pinterest, Youtube i Instagram. Ova kategorija nejtiv advertajzinga promoviše sadržaj koristeći isti izgled i iskustvo platforme na kojoj se nalazi. Zatvoreni tip nejtiv advertajzinga nudi više mogućnosti, jer oglasi mogu da se prilagođavaju platformi, a samim tim nude i relevantniji sadržaj za korisnika.

Nejtiv advertajzing otvorenog tipa – predstavlja sadržaj kreiran od strane nekog brenda koji je plasiran na više platformi u okviru formata za oglašavanje koje koristi nejtiv advertajzing. Sadržaj je identičan, bez obzira na to da li se pojavljuje na web sajtu, Fejsbuku, Twiteru ili nekoj drugoj platformi.

Cilj nejtiv advertajzinga je u potpunosti jasan, a to je da se plasirani oglasi učine što manje nametljivim, a što više relevantnim za korisnika, čime se povećava verovatnoća da korisnik ostvari interakciju sa oglasom, odnosno klikne na njega.

Za više informacija o nejtiv advertajzingu, pogledajte kratak video u kojem na ovu temu za IAB US govori Patrik Alban, VP of Sales Mobile & Social Innovation kompanije Yahoo.

(Priredila: Milica Vještica)

PODELI SA PRIJATELJIMA