Objavljen Panevropski samoregulatorni Program bihejvioralnog onlajn oglašavanja (Online Behavioral Advertising – OBA)
Saradnik: Željka Miletić
Evropski savez za interaktivno digitalno oglašavanje (EDAA), organizacija odgovorna za donošenje ključnih samoregulatornih pravila za oglašavanje na internetu u Evropi, 27. januara objavio je svoj prvi godišnji izveštaj za 2013. godinu.
Pomenuti izveštaj pruža kratak pregled Samoregulatornog programa za uspostavljanje pravila bihejvioralnom onlajn oglašavanju (Online Behavioral Advertising – OBA) i pojašnjava prioritete EDAA za 2014. godinu. Pored toga, u njemu se napominje da je neophodno pokrenuti panevropsku samoregulatornu inicijativu koja bi korisnicima interneta omogućila veći stepen kontrole nad digitalnim oglasima koji im se plasiraju na osnovu njihovog onlajn ponašanja.
U izveštaju EDAA se ističe su OBA ikone na veb stranicama sve prisutnije. U 2013. godini preko 120 milijardi OBA ikona prikazano je zahvaljujući provajderima ikona odobrenim od strane EDAA. Panevropska kampanja za širenje svesti potrošača o OBA ikonama i njihovom značaju promovisana je prošle godine u Britaniji, Irskoj i Nemačkoj a tokom 2014. ona će nastaviti da se širi na drugim evropskim tržištima.
Do današnjeg dana, nacionalne samoregulatorne organizacije iz sedam država EU (Francuska, Nemačka, Mađarska, Irska, Šranija, Švedska i Britanija) proširile su svoje pravo da rešavaju slučajeve žalbi potrošača koje se tiču OBA, a EDAA predviđa da će u 2014. godini njihov broj rasti. Potrošači mogu podnositi svoje žalbe direktno regulatornim organizacijama ili preko Panevropske platforme izbora potrošača (www.youronlinechoices.eu) koja se trenutno primenjuje na 30 tržišta, uključujući i Hrvatsko.
Iz EDAA navode da je Program za OBA evoluirao u stalnom dijalogu sa Evropskom komisijom, odnosno sa njenim Generalnim direktoratom za komunikacije, mreže, sadržaje i tehnologiju (DG Connect) koji je zadužen za digitalnu agendu EU.
Samoregulatorni program trenutno pokriva većinu Evropskih tržišta i sve veći broj kompanija počinje da ga primenjuje u svom onlajn oglašavanju. On predstavlja vid potvrde Evropskih oglasnih industrija da će konstantno raditi na osnaživanju potrošača širom Evrope.
Celokupan tekst možete pogledati ovde.
