Objavljen Panevropski samoregulatorni Program bihejvioralnog onlajn oglašavanja (Online Behavioral Advertising – OBA)

 

EDAA-logo-lores

Saradnik: Željka Miletić

Evropski savez za interaktivno digitalno oglašavanje (EDAA), organizacija odgovorna za donošenje ključnih samoregulatornih pravila za oglašavanje na internetu u Evropi, 27. januara objavio je svoj prvi godišnji izveštaj za 2013. godinu.

Pomenuti izveštaj pruža kratak pregled Samoregulatornog programa za uspostavljanje pravila bihejvioralnom onlajn oglašavanju (Online Behavioral Advertising – OBA) i pojašnjava prioritete EDAA za 2014. godinu. Pored toga, u njemu se napominje da je neophodno pokrenuti panevropsku samoregulatornu inicijativu koja bi korisnicima interneta omogućila veći stepen kontrole nad digitalnim oglasima koji im se plasiraju na osnovu njihovog onlajn ponašanja.

adoptioniconU izveštaju EDAA se ističe su OBA ikone na veb stranicama sve prisutnije. U 2013. godini preko 120 milijardi OBA ikona prikazano je zahvaljujući provajderima ikona odobrenim od strane EDAA. Panevropska kampanja za širenje svesti potrošača o OBA ikonama i njihovom značaju promovisana je prošle godine u Britaniji, Irskoj i Nemačkoj a tokom 2014. ona će nastaviti da se širi na drugim evropskim tržištima.

Do današnjeg dana, nacionalne samoregulatorne organizacije iz sedam država EU (Francuska, Nemačka, Mađarska, Irska, Šranija, Švedska i Britanija) proširile su svoje pravo da rešavaju slučajeve žalbi potrošača koje se tiču OBA, a EDAA predviđa da će u 2014. godini njihov broj rasti. Potrošači mogu podnositi svoje žalbe direktno regulatornim organizacijama ili preko Panevropske platforme izbora potrošača (www.youronlinechoices.eu) koja se trenutno primenjuje na 30 tržišta, uključujući i Hrvatsko.

Iz EDAA navode da je Program za OBA evoluirao u stalnom dijalogu sa Evropskom komisijom, odnosno sa njenim Generalnim direktoratom za komunikacije, mreže, sadržaje i tehnologiju (DG Connect) koji je zadužen za digitalnu agendu EU.

Samoregulatorni program trenutno pokriva većinu Evropskih tržišta i sve veći broj kompanija počinje da ga primenjuje u svom onlajn oglašavanju. On predstavlja vid potvrde Evropskih oglasnih industrija da će konstantno raditi na osnaživanju potrošača širom Evrope.

Celokupan tekst možete pogledati ovde.

PODELI SA PRIJATELJIMA