Retail Digital Advertising Capability Map 1.0
Na Digital Day 2025 premijerno predstavljen:
Retail Digital Advertising Capability Map 1.0
Tokom prethodno održanog Digital Day-a, IAB Serbia je premijerno predstavio dokument Retail Digital Advertising Capability Map 1.0, nastao kao rezultat rada IAB Retail Media komiteta. Ovaj dokument je sada dostupan za preuzimanje u sekciji Resursi na našem sajtu.
Retail Media oglašavanje značajno menja pravila igre u evropskom ekosistemu digitalnog oglašavanja – IAB Europe predviđa da će ulaganja u ovaj segment dostići 31 milijardu evra do 2028. godine.
I dok su evropska tržišta u ubrzanom razvoju Retail Media modela baziranih na 1st party podacima, automatizaciji i preciznom merenju, Srbija se nalazi na početku svog transformativnog puta. Međutim, domaće retail i marketplace kompanije već danas pokazuju zrelost u brojnosti, raznovrsnosti i tehničkoj spremnosti.
Kroz ovaj dokument mapirane su trenutne mogućnosti domaćih Retail Media aktera, sa ciljem da se napravi prvi korak ka većoj vidljivosti i razumevanju ovog oglašivačkog kanala – kako među oglašivačima, tako i među samim publisherima i vendorima.