Tržište mobilnog oglašavanja na globalnom nivou procenjeno na 3,8 milijardi evra u 2011. godini

IAB Mobile Marketing Center of ExcellenceIAB Europe i IHS Screen Digest udružili su snage kako bi izmerili veličinu tržišta mobilnog oglašavanja na svetskom i regionalnom nivou. Ovo je prva inicijativa ove vrste od strane organizacija koje se bave digitalnim oglašavanjem.

Iza globalne vrednosti tržišta od 3,8 milijardi evra (5,3 milijarde USD) za 2011. godinu, nalaze se sledeći udeli po regionima:
Evropa 25,9%, Severna Amerika 31,4%, Južna Amerika 3,5%, Azija i Pacifik 35,9%, Bliski Istok i Afrika 3,2%.

Uviđajući sve veći značaj mobilnog uređaja kao platforme za oglašavanje, IAB Mobile Marketing Center of Excellence i IAB Europe su prepoznali potrebu za pružanjem jasnijeg uvida u ulaganje u ovaj medij. IHS Screen Digest je potpisnik istraživanja o potrošnji na mobilno oglašavanje na osnovu IAB-ovih izveštaja, usklađivanjem podataka, primenom statističkih i ekonometrijskih modela, a sve u cilju dobijanja podataka o veličini globalnog tržišta, podeljenog na oglasne formate.

Detaljnijim uvidom u podatke o ulaganju u mobilno oglašavanje, brojke pokazuju sledeće:

2011: Potrošnja na mobilno oglašavanje u milionima €

Display

Search

Messaging

Ukupno

Evropa

263

646

81

991

Severna Amerika

410

582

211

1,204

Južna Amerika

22

53

59

135

Azija i Pacifik

352

994

30

1,375

Bliski Istok i Afrika

32

89

3

124

Globalno

1,080

2,364

385

3,829

 

Alain Heureux, predsednik i CEO IAB Europe je izjavio: „Kao uređaj koji korisnici doživljavaju vrlo lično i koji je uvek uz njih, mobilni telefon ima ogroman potencijal kao medij za oglašavanje. Mi smo prepoznali potrebu za tačnim i sveobuhvatnim podacim u cilju podrške i pružanja dokaza o budućem rastu mobilnog oglašavanja.“.

„Povećanjem globalnog značaja mobilnog oglašavanja, povećava se i potreba za merenjem mogućnosti koje ono nudi oglašivačima na svetskom i regionalnom nivou“, rekla je Anna Bager, potpredsednik i generalni direktor Mobile Marketing Centar of Excellence pri IAB US. „Ova značajna IAB-ova inicijativa pruža tačnu procenu kretanja mobilnih tržita širom sveta sa ciljem pružanja pomoći našim članovima i celoj industriji da ostvare još značajniji rast kroz mobilno oglašavanje.“

PODELI SA PRIJATELJIMA