Uticaj aktuelne krize na digitalnu industriju – Online panel diskusija
U organizaciji IAB Serbia 02. aprila je održana online panel diskusija na temu aktuelne pandemije COVID-19 u cilju sagledavanja ekonomskih posledica po industriju i preuzimanja neophodnih koraka za oporavak privrede.
Učesnici ove diskusije bili su:
- Predrag Roganović – Adria Media Group
- Jasmina Koprivica – Telegraf
- Nina Aralica – Alo.rs
- Igor Černiševski – Direct Media
- Marija Joksimović – Group M
- Bojan Ostojić – OMD Media
- Milena Mićanović – VoBank
- Maja Marković – Mercator S
- Anita Galić – VIP Mobile
Devet panelista iznelo je svoje stavove kada su u pitanju promena načina poslovanja, a takođe, dobili smo uvid kako su različiti akteri morali da se dodatno prilagode trenutnoj situaciji. Izneli su, takođe, svoje viđenje efekata koji će se osetiti u privredi, te na koji način bi svako mogao da se izbori sa krizom koja tek sledi.
Neki od glavnih zaključaka ovog panela jesu:
- Oglašavanje generalno je u trenutnom padu iako je korišćenje interneta značajno uvećano. Domaći izdavači su vrlo pogođeni u prvom talasu krize iako poseta portalima beleži veliki rast kao i sama lojalnost i to su definitivno faktori koje bi trebalo uzeti u obzir. Činjenica je da je određeni broj brendova prekinuo oglašavanje do daljnjeg, ali iako je vanredno stanje neophodno je prilagoditi komunikaciju i princip plasiranja vesti i objava datom trenutku, pogotovo uzimajući u obzir prethodno navedene faktore. Kada je u pitanju brand safety, vesti o koroni ne bi trebalo da sprečavaju klijente da obustave svoje kampanje, s obzirom da je trenutna situacija naša realnost i da je potrebno i to inkorporirati u sadržaj.
- Agencije su, sa druge strane, preuzele na sebe komunikaciju sa klijentima u cilju podizanja svesti oko trenutne situacije na digitalnom tržištu, te je i činjenica da ti odnosi sada postaju bliži. Najteže su u ovom trenutku pogođeni travel i luxury brendovi, ali po uzoru na strana tržišta ostali brendovi, manje pogođeni trenutnom situacijom, vrlo brzo će početi da se vraćaju oglašavanju. Statistike iz prethodnih kriza su pokazale da se brendovi koji su se održali u tim trenucima, mnogo lakše vratili po poboljšanju situacije. Trenutno je potrebno testirati različite stvari, ali i sadržaj bazirati na informativnom i u izvesnoj meri i zabavnom sadržaju.
- Brendovi su kampanje trenutno odložili i to zbog trenutnih aktivnosti koje su usmerene na razmišljanje oko daljeg prilagođavanja komunikacija, kao i načina vraćanja kampanja u izmenjenom ili novom obliku. Navike potrošača se u ovom trenutku menjaju iz dana u dan, te je neophodno na dnevnom nivou oblikovati dalje korake. Produkcijski su takođe ograničeni, te je i to bilo neophodno prilagoditi. U ovom trenutku je cilj edukovati kupce kada je u pitanju prelazak na digital (aplikacije, e-commerce…), te je mnogi stavljaju akcenat na društvene platforme prema kojih ove informacije i plasiraju.
Preko 50 učesnika je prisustvovalo ovoj online panel diskusiji, koju u celosti možete pogledati na ovom linku.