Vrednost tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji procenjena na preko 12 miliona evra u 2011. godini

Nakon preliminarnih procena koje su rađene za potrebe predstavljanja istraživanja Adex 2011na Interact kongresu u organizaciji IAB Europe, IAB Serbia je za Srpsko tržište objavio zvanični izveštaj o potrošnji na digitalno i interaktivno oglašavanje u 2011. godni, sa osvrtom na 2010. radi poređenja i određivanja stope rasta kako ukupne vrednosti tržišta, tako i po pojedinačnim kategorijama koje su tom rastu doprinele.

Prema rezultatima izveštaja Adex 2011, ukupna vrednost tržišta digitalnog i interaktivnog oglašavanja u 2011. godini u Srbiji procenjena je na 12.210.000€, dok je za 2010. procenjena na8.970.000€. Rast tržišta procenjen je na 36,12%, uprkos periodu ekonomske krize koja se osetila na svim poljima. Najveći rast zabeležen je u kategoriji display oglašavanja (54%), čime ovaj segment doprinosti ukupnoj vrednosti tržišta u 2011. sa 57%.

Pored display oglašavanja, veliki rast je zabeležilo i oglašavanje na internet pretraživačima ili search-engine marketing (36%), od kojih apsolutnu dominaciju na Srpskom tržištu ima pretraživač Google.

 

Tržište mobilnog oglašavanja u 2011. se procenjuje na samo50.000, a njegov dalji rast, koji se opravdano očekuje zbog velike popularnosti smart telefona, biće praćen budućim Adex istraživanjima.

Podaci korišćeni u ovom izveštaju su rezultat kalkulacija, istraživanja i procene stručnog tima IAB Serbia. Pokriveni segmenti tržišta uključuju kategorije: display oglašavanje, search-engine marketing, plaćeni oglasi i listinzi, mobilni marketing, kao i kategoriju ‘ostalo’ koja obuhvata: kontekstualno oglašavanje, marketing na društvenim mrežama, oglase na društvenoj mrežiFacebook, affiliate marketing, content marketing (online PR i sl.), e-mail i newsletter marketing, kao i optimizaciju za internet pretraživače (SEO).

IAB, kao institucija, pruža referentne podatke o veličini i obimu tržišta digitalnog oglašavanja na globalnom nivou. Prve podatke o stanju na online tržištu IAB je objavio 1996. godine za tržište SAD-a, a IAB Europe od 2006. godine pokreće i prvi Adex projekat za Evropu.

Ove godine po prvi put Adex istraživanje IAB Europe uključuje i Srbiju, što govori o tome da je razvoj lokalnog digitalnog tržišta sada praćen na institucionalnom nivou kroz rad i aktivnosti IAB Serbia.

 

PODELI SA PRIJATELJIMA