Budućnost digitalne ekonomije u online oglašavanju

Online oglašavanje danas predstavlja jedan od najvećih pokretača evropske digitalne ekonomije, promovišući razvoj industrije i ekonomski rast kroz ubrzani razvoj i inovaciju.

Israživanja sprovedena tokom 2015. godine pokazala su značaj razvoja digitalne industrije na osnovu sledećih dobijenih rezultata:

–    Tokom 2014. godine u Evropi je u online oglašavanje investirano 46 milijardi evra, od čega je 30,4% (30,7 milijardi evra) otišlo je u fondove evropskih izdavača.

–    Kada se posmatra bruto dodata vrednost GVA (mera zasnovana na bruto domaćem proizvodu GDP, GDP=GVA+porezi-subvencije),  deo koji dolazi od online oglašavanja iz 28 evropskih zemalja je 22 milijarde evra. Digitalni marketing ima efekat miltiplikatora – sa jedne strane doprinosi rastu ekonomije kroz tokove novca u okviru digitalnih distributivnih kanala, a sa druge strane, rastu zapošljavanja digitalnih stručnjaka od strane kompanija. Kada se uključe i ovi faktori, doprinos online oglašavanja raste na 113 milijardi evra.

–    Doprinos online oglašavanja ekonomiji je potcenjen, jer se zanemaruje širi ekonomski doprinos od oglašavanja. Firme se oglašavaju zbog povećanja prodaje, što doprinosi razvoju ekonomije, a posmatra se izvan lanca vrednosti online oglašavanja. Kada bismo uključili i ove indirektne efekte, doprinos online oglašavanja iznosi 473 milijarde evra, odnosno 5% ukupne ekonomije izrazene u bruto dodatoj vrednosti GVA u 28 zemalja Evropske Unije.

europe ihs
–    0,9 miliona radnih mesta u EU direktno dolazi iz industrije online oglašavanja. Ako se uključe i multiplikovani efekti, broj radnih mesta raste na 5,4 miliona, odnosno 2,5% od ukupnih radnih mesta u 28 zemalja Evropske unije.

–    Online oglašavanje doprinosi rastu ulaganja u digitalni sektor Evrope. U 2014. godini, 54% svih online video prihoda generisani su iz oglašavanja. Za izdavačku industriju to je daleko najvažniji izvor finansiranja novinskih sadržaja, sa 75% prihoda koji dolaze od online oglašavanja. Takođe, u 2015. godini prihodi od plaćenih aplikacija zamenjeni su oglašavanjem u okviru aplikacija kao glavnim izvorom prihoda.

Online oglašavanje je inkubator digitalnih veština i teži podmlađivanju mnogih industrija. Kako oglašavanje sve više postaje zasnovano na bazama podataka i tehnologiji, sektor je u potrazi za talentima koji poseduju veštine za transformaciju i prilagođavanje trenutno jednog od najturbulentnijih tržista.

Celokupni izveštaj HIS i IAB Europe možete preuzeti ovde.

Izvor: IAB Europe

PODELI SA PRIJATELJIMA